سورف مانیتور

کد ابزار 7 آبـــان روز کـوروش بـــزرگ خـجـسـتـه بــــاد
شهاب

امیدوارم خوندن این متن از حوصله ـتون خارج نباشه، این متن در پاسخ به کسانی ـست که عرایضی درمورد کوروش بزرگ پدر ایرانــــ زمیــن مطرح کرده اند، که مناسب دیدم در تاریخ 7 آبان که روز این بزرگمرد هست این متن رو منتشر کنم ...
این متن با تحقیق، جستجو و استفاده از اطلاعات مفید برخی افراد بدست آمده است .


ضمن درود، بنده در ابتدا قصدی برای جواب دادن به این سوالات مغرضانه نداشتم زیرا جواب دادن به این گونه سوالات آب در آونگ کوبیدن است ! ...
اما اکنون تنها دلیلم شفاف سازی ذهنهای مکدر شده از حرفهای این چنینی است، که پس از حذف هخامنشیان(بزرگترین فرمانروایی زمان خود) از کتب درسی، حال بعضا زمان را برای پاک کردن اذهان عمومی از هویت واقعیشان مناسب دیده اند تا اینچنین نسل اندر نسل قسمت با شکوه سرزمینمان ایران به فراموشی دوباره سپرده شود.

کسانی که این سوالات را منتشر کرده اند می توانستند ابتدا تحقیق مختصری انجام دهند با جستجوی این که کوروش بزرگ کیست، سپس سوالات خود را از تاریخ دان ها و باستان شناسان بپرسند، نه اینکه یک سری پرسش بی محتوا را در هر فضایی مطرح کنند زیرا واضح است که اینگونه به جواب نخواهند رسید، البته اگر منظور از جواب، جواب سوالات باشد، نه جواب آینده نگری بعضی ..!


پرسش :
ﭼﺮﺍ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯿ‌ﺸﻨﺎسند ؟

پاسخ :
روز 7 آبان روز جهانی کوروش بزرگ است، مردم جهان هم روز جهانی کوروش بزرگ را میشناسند،!.. شاید فقط پرسشگر نمی شناسد !
درمورد اینکه چرا 29 اکتبر روز این بزرگمرد در هیچ یک از تقویم های سازمان ملل ثبت نشده است! بعضا ثبت شده، اما درمورد یونسکو توقع زیادی می باشد، وقتی کوروش بزرگ در تقویم کشورش ثبت نشده چطور از بیگانگان انتظار داشته باشیم ؟!

پرسش :
ﺯﺭﺗﺸﺘﯿﺎﻥ ﻃﺒﻖ ﺁﺩﺍﺏ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﺸﺎﻥ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯽﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩﺍﻧﺪ؛ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ ﺍﺳﺖ، ﻃﺒﯿﻌﺘﺎ ﺟﺴﺪﺵ ﺭﺍ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻩﺍﻧﺪ ﭘﺲ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﺷﺪﻩ؟

پاسخ :
همین قدر را بدانید کافیست که در آیین زرتشت، آتش و آب و خاک مقدس هستند، اگر جسد را مدفون کنند خاک را آلوده ساخته اند و اگر در آب غرق کنند آب را ناپاک نموده اند و اگر در آتش بسوزانند با آلوده ساختن این فروغ آسمانی بزرگترین معاصی صورت گرفته، پس در این دین که در آن زمان به صورت دین رسمی ایرانیان درامد، سوزاندن، غرق کردن و به خاک سپردن جسد گناه بزرگی شمرده میشد.

این مسائل نشان میدهد که کوروش بزرگ قویا دین را اجرا نمی نمود زیرا اعتقاد بر این بوده که در مرحله اول خدا به انسان نعمت بزرگ عقل را عطا فرموده ...

آنگونه که گزنفون(فیلسوف و مورخ یونانی) آورده است که، کوروش بزرگ می فرمایند :
"ای فرزندانم بدن مرا بعد از مرگم نه در طلا و نه در نقره قرار مدهید، بلکه بلافاصله در زمین بگذارید، باشد که ذرات بدنم ذره ذره ی خاک ایران را تشکیل دهد"

پرسش :
ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩه ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﻦ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ "ﻣﺮﺩﻭﮎ" ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﻭ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﺍ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﺩﻩ؟

پاسخ :
بر همگان آشکار بود و هست که کوروش بزرگ یکتاپرست بوده.
این را باید دانست که به هرچیز یا هرکس احترام گذاشتن دلیل بر پرستش نمی دهد !
کوروش بزرگ نیز نه به دین های مختلف بلکه به باورهای انسانها احترام میگذاشت.
درمورد مردوک که گاها گفته میشود منظور خدای یکتا بوده و اگر این را قبول ندارید بدانید همان احترام گفته شده بوده است ...

خطاب به پرسشگر: ((بزرگش ندانند اهل خرد/ که نام بزرگان به زشتی برد))

پرسش :
منشور کوروش بر سر در سازمان ملل؟
الف) از آنجاییکه به گفته باستان پرستان یک نسخه از منشور کوروش را بر سردر سازمان ملل آویزان کرده اند لطفا یک عکس از این سر در برای ما بیاورید!!
ب) منشور را بر سردر سازمان ملل با چه چیزی آویزان کرده اند؟ چنگک، طناب یا چیز دیگری؟ لطفا نام ببرید!!!

پاسخ :
در این مورد منظور همان ترجمه کتیبه گرانبهای کوروش بزرگ است که تصمیم گرفته شد نسخه ای از روی استوانه ی موزه ی بریتانیا تهیه شده و در محفظه ی شیشه ای در طبقه دوم ساختمان سازمان ملل در نیویورک، در میان درهای ورودی شورای امنیت و شورای ااقتصاد آن سازمان، قرار گیرد.

معاون دبیر کل سازمان ملل، در فیلم مستند بی.بی.سی علت انتخاب این جایگاه را چنین شرح میدهد:
(( استوانه در آن مکان جای گرفت تا نمایندگان ملل مختلف که برای شرکت در اجلاس های این دو شورای مهم وارد سالن میشوند از برابر آن بگذرند و به یاد آورند که مهمترین وظیفه ی آنان پاسداری از حقوق بشر است ))

و این گفته از زبان به قول پرسشگر !"باستان پرستان"! که نسخه ای از کتیبه بر سر در سازمان ملل آویزان شده،،
اگر بخواهید به ((می گویند ها)) بها دهید عمرتان را هدر داده اید !

پرسش :
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟ و ﺳﻌﺪﯼ و ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩه‌اند؟
ﻣﮕﺮ شخصیت ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟! ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟
ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮﻣﺘﻬﺎﯾﯽ قبل‌تر ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟
ﺩﺭﯾﻎ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺑﯿﺖ ﺷﻌﺮ!

پاسخ :
اگر قبول داشته باشید که نام کوروش و داریوش برگرفته از کتابهای نوشته شده به دست یونانیان است(کوروسیوس یا سایرس، و داریوس) پس معادل پارسی آنها به ترتیب کیخسرو و دارا میباشد که اگر فقط یکبار به آسانی اشعار سعدی، حافظ ، خیام، فردوسی و... را بخوانید خواهید دید که چندین بار نام کیخسرو(کوروش) در آنها تکرار شده است .

دلایل زیادی درمورد اینکه چرا در شاهنامه اسمی از کوروش بزرگ برده نشده وجود دارد که یکی از مهمترین آن نگاه سرد ساسانیان به دوران قبل از خود است(که مانندش را همیشه و در هرزمان شاهد هستیم و خواهیم بود) و اینکه میتوان گفت ساسانیان آگاهانه هخامنشیان را به فراموشی سپردند!

درمورد چرای قضیه هم واضح است و بدون شرح ...

و اساسا ربط موارد ذکر شده در این است که شاهنامنه نیز عمدتا براساس خدای نامه های دوران ساسانی سروده شده، و نمیتوان از آن به عنوان یک مرجع یاد کرد.

پرسش :
ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽﻫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ پس ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭﺑﺰﺭﮒ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ!
ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﮑﺮﺩند
ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎنتاﻥ ﺑﮕﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ

پاسخ :
آیا کسی از نزدیکان یا آشناهایتان سراغ دارید که اسمش بلال حبشی بوده باشد ؟
یا کیکاووس، چنگیز و یا مانند اینها ؟
اگر هم باشد به تعداد اندک و برخی نامهای ماندگار، منظور کلی اینکه هر اسم و رسمی متعلق به زمان خود می باشد.

ضمن اینکه گفته شد ساسانیان نیز مانند شما مایل به فراموشی این برهه تاریخی بوده اند و این اسم نیز به تلفظ یونانی بوده، لیکن در زمان کنونی و مِن بعد بدنبال تعداد اسامی کوروش بگردید.. حتما خواهید یافت .


با سپاس از وقتی که گذاشتین ...
7 آبـــان روز جــهـانـی بـــزرگــمـرد پــارســی خــجـسـتـه بــــاد - از طــــرف همـــه ی ایرانیــــان اصیـــل

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ♦نیلــے تــرین آسمــان♦ و آدرس shahab-noroozi.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما،لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 280
بازدید هفته : 1630
بازدید ماه : 2290
بازدید کل : 189422
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

کد حرکت توپ افزایش بازدید واقعی میترا رنک :: اولین و تنها سامانه رسمی افزایش بازدید و رنک وب سایت های پارسی زبان
SpongeBob SquarePants Squidward Tentacles